הגר קדימה — כְּשֶׁאַתְּ

חמישי, 16.11.17 | שעה 20:00

 
הגר קדימה — כְּשֶׁאַתְּ

 אודות 

בעבודות ציור וקליגרפיה על עץ, נייר ובד, מתארת הגר קדימה – מלחינה ואמנית פלסטית – את הדיכוטומיה בין תחושת הנצח שמעניקה חוויה קשה בעת התרחשותה, לבין התגמדותה הדרסטית בהתבוננות בדיעבד.

כְּשֶׁאַתְּ בַּבּוֹר,
אַתְּ
לֹא רוֹאָה דָּבָר
הַכֹּל
שָׁחֹור.
 
כְּשֶׁאַתְּ בַּחוּץ, אַתְּ
תּוֹהָה
אֵיךְ
הֶאֱמַנְתָּ לַבּוֹר
שֶׁהוּא
הָעוֹלָם

הטקסט, אותו כתבה קדימה, נמצא במרכז תערוכתה. הוא נוכח בכל אחת מהעבודות כזרקור, סימן, מסר ותזכורת שהחיים הם סך בּוֹרוֹתֵינוּ. מוטיב אופטימי הבא לנחם על בּוֹרוֹת העבר ולהזהיר מפני הפחד מבּוֹרוֹת העתיד.
קדימה משתמשת בחומרים טבעיים כמו ניירות, בדים ועץ, הסופגים דיו ואקוורל כמעט ללא שליטה ויד מכוונת, על מנת לכתוב טקסט בנוי היטב. כדי לשמור על שיווי משקל בתוך הדיסוננס שבין המוקפד לחופשי, מבטלת קדימה את צורת הטקסט השירי, מבודדת את מילותיו ומבטלת את צורתן הפורמלית של האותיות והמילים עד שהן הופכות למופשטות וקשות לפענוח ככתמי הדיו הערפיליים. כך, הופך הטקסט באחת מנושא בְּשׂוֹרה למבטא רגש ויזואלי במסורת קנדינסקי – יצירה אסתטית, שברירית ונוגעת ללב, מסוגפת ועשירה כאחד.

קדימה שואלת מעולמה כמוסיקאית ומלחינה את ההרמוניה, הקומפוזיציה, האמירה, האלתור, התנועה והקצב ויוצקת אותם לתוך רישומי הדיו הליריים שלה. המופשטות הפיוטית של המוסיקה, משתלבת בעבודותיה הפלסטיות, הופכת את קדימה לקול ייחודי, מרגש ודינמי.

 אוצרת 

חנה קומן

 קונצרט פתיחה 

חמישי, 16.11.17 | שעה 22:00 (הקונצרט בתשלום)

 פתיחת התערוכה 

שישי, 17.11.17 | שעה 11:00

 שיח גלריה 

שישי, 15.12.17 | שעה 11:00

נעילת התערוכה: 22.12.17

Hagar Kadima — When

Thursday 16.11.17 | at 20:00

 About the Exhibition 

In painting and calligraphy on wood, paper and canvas, Hagar Kadima – Composer and Visual Artist – illustrates the dichotomy between the sensation of eternity instigated by a painful experience as it strikes, and its radical dwarfing in retrospective examination.

When in a pit, you
see nothing
all is
black

When you are out, you
wonder how
on earth you ever
believed a pit was
the whole
world.

Kadima’s text is located at the epicenter of her exhibition. It is evident in every one of her works as a beacon, a signal, a message and reminder that life is the total sum of our pits. At the same time it is an optimistic motif consoling us for our past pits while warning us from fearing future abysses.
Kadima uses natural materials such as paper, canvas and wood, which absorb ink and aquarelle almost with no control or guiding hand, to write an impeccable text. To preserve the balance within the dissonance between meticulous and free, Kadima disposes of the poetic structure of the text, and isolates its words while abandoning the formal shape of letters and words until they become abstract and enigmatic as nebulous ink stains. Thus, the text metamorphoses at once from carrier of a message to expresser of visual sentiment in the tradition of Kandinsky – a fragile, esthetic, touching work of art, at once ascetic and rich.

Kadima appropriates harmony, composition, statement, improvisation, dynamic and rhythm from her world as a musician and composer, and injects them into her lyric ink drawings. Music’s poetic abstraction blends in her visual art, establishing Kadima as a unique, stirring, dynamic voice.

 Curator 

Hana Coman

 Opening Concert 

Thursday 16.11.17 | at 20:00

 Exhibition Opening 

Friday 17.11.17 | at 11:00

 Gallery talk 

Saturday 15.12.17 | at 11:00

Closing: 22.12.17